Handelsbetingelser hos Ane Gudrun og Forlaget Ravn

Handelsbetingelser hos Ane Gudrun og Forlaget Ravn

Generelle oplysninger

Ane Gudrun Art og Forlaget Ravn

Strømhusvej 18

8940 Randers SV

CVR nr.: 34510008

Telefon: 40427103

Email: kontakt@anegudrun.dk

Priser

Hos Ane Gudrun er alle priserne i danske kroner og angivet
inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling

Ane Gudrun Art og Forlaget Ravn modtager betaling med
VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Bankoverførsel og EAN (her laves nærmere aftale). Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering

Ane Gudrun Art og Forlaget Ravn tilstræber at afsende ordre
indgået inden kl. 17 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.

Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 25 kr. Varer vil
blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.

Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og
Grønland.

Dine varer sendes med Post Nord, GLS, Dao eller Bring.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver
pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive
leveret 2-7 hverdage efter bestillingen.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår.
Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.
Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Forlaget Ravn vil dækkereturneringsomkostninger i et rimeligt omfang. (Dog kun ved fejl på varer, ikke ved fortrydelses af køb)

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af
fortrydelsesretten sendes til:

Ane Gudrun Art eller Forlaget Ravn

Strømhusvej 18

8940 Randers SV

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende
bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres.
Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk
form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores
webshop.

Perioden regnes fra den dag;

– Hvor du modtager ordren.

– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer
sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres
enkeltvis eller af flere omgange.

– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk
besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af
flere partier/dele.

– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om
regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og
fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@anegudrun.dk. I meddelelsen skal du
gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker
du at sende varen retur til os, aftales nærmere over mail og sende varen til:

Ane Gudrun Art

Strømhusvej 18

8940 Randers SV

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen,
uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens
specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller
hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor
forseglingen er brudt efter leveringen.

– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen
med andre ved levering.

– Varer, hvor plomberingen er brudt.

– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af
tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke
og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er
fuldt udført.

– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et
fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående
udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin
fortrydelsesret.

– Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget
abonnementsaftaler for sådanne publikationer.

– Aftaler indgået på offentlig auktion.

– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

– Varer som har været udsat for røglugt eller andet
stærktlugtende materiale.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og
senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal
afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er
du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi
af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder
og vedlægger vores Fortrydelsesformular.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens
levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som
skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art,
egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen,
som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet,
betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun
får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige
værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele
købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har
indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for,
fratrækkes denne købs-beløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle
betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra
omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste
form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest
14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at
gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme
betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du
udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har
modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at
have returneret den.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores
hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mailadresse

Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne
levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb.
Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Forlaget Ravn og
Ane Gudrun Art. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles,
hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Husk at skrive til kontakt@anegudrun.dk,
hvis du er utilfreds med dine varer. Vi finder ud af det. Hvis du ikke føler dette
løses, kan du sende klage til pågældende:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan
der sendes en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus, Toldboden 2

8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen
for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du
angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du
angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail
adresse: kontakt@anegudrun.dk